tirsdag 12. juli 2011

Allerede gått et år!?!

Siden vi pakket alle våre eiendeler og flyttet fra "babyen vår". Huset vi hadde brukt 5år på å bygge, nesten bare med våre egne hender. FOR en jobb! Men så mye vi lærte, og det er nyttig siden vi nå er igang med hus nr.2..
Og et år siden vi flyttet inn i gamlehuset! (vi skulle bo max 1år!)
Ikke fikk vi bare erfaring med selve byggeprosessen, men vi vet også hva vi vil ha på samme måte eller anderledes denne gangen. Denne gangen skal kjøkkeninnredningen være hvit, massiv og herskapelig. *gleder meg*
Jeg var veldig fornøyd sist også, fikk kirsebær innredning slik jeg ønsket meg (ja, jeg er heldig kjære:), men det ble ikke helt drømmekjøkkenet. Vi hadde et litt strammere budsjett, dette var vårt første hus og vi var unge (jeg var 20år!)
En ting vi ikke ønsket i det nye huset var trapp, altså flere etasjer. Vi skal derfor bygge et hus på ett plan. Hvor upraktisk er det ikke med vaskerom i 1.etg og soverommene samt bad i 2.etg? Haugene med nyvasket tøy ble liggende på vaserommet til de veltet. *flirer* 
Eneste positive med den trappen må være at den kan være husets smykke!
Hovedbadet vårt ELSKET jeg!
Dette var det siste som ble ferdig i huset, vi rakk å nyte det et halvt års tid... *savner*
Sjansen er stor for at vi velger samme marmor-flisene på et av de nye badene. Elsker at de gir en harmonisk følelse, nesten litt spa feeling:)

Desverre blitt lite blogging i det siste. Skjerpings!
Jeg holder på for fullt med flytting og planlegging av "ny" butikken.
Så fort den er oppe og går skal jeg fortsette med husplanlegging. Kanskje ikke så lenge til byggestart? Byggesøknaden er under behandling i kommunnen. TTT

Nyt juli-uken videre, spådd sol imorgen. Weee! *krysser fingrene*

1 kommentar:

  1. Tiden går fort ja. Og du har jo hatt nok å henge fingrene i så ikke rart at et år har flydd avsted ;o) Det er nok noe i det de sier om at man skal bygge 3 ganger før man er helt fornøyd he-he. Det høres i hvert fall ut som dere vet hva dere vil ha nå, og det kommer til å bli SÅ fint!! Fortsatt lykke til med byggesøknaden og planlegging av både hus og butikk! Ønsker deg en strålende solskinnsdag! Klem fra meg

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!