torsdag 19. januar 2012

Murstein♥

Planlegging av husets interiør er på høygir for tiden!
Bilder, brosjyrer, tapetbiter, fargekart...ja you name it.. ligger utover stuegulvet.

Noe som har stått på min ønskeliste veeeeldig lenge er teglstein/murstein.
Ja, faktisk siden jeg så et nydelig kjøkken i vakre hjem (tror jeg?) med murstein i innredningen for sikkert 6år siden. Men tror du jeg finner igjen akkurat det bladet blandt alle mine interiørblader? Neida..og jeg har spart på alle!
LOVE at first sight

Kolonihagen i Oslo
 Sist vi bygget ble det aldri til at jeg fikk noe teglstein...og plutselig solgte vi. 
Denne gangen har planen min vært en halvvegg i mur mellom stue og kjøkken. Dette har ikke min bedre halvdel vært helt med på, så jeg hadde begynt å tenke i nye baner. Men endelig har mannen sagt JA. *flirer*
Veggen har vært tegnet og planlagt i hodet mitt hele tiden, så plassen er holdt av...tihi..

Elsker det røffe uttrykket teglsteinen gir mot det ellers så hvite, nostalgiske, herskapelige og glamorøse vi skal ha!

Har bestemt meg (tror jeg) for steinen øverst til venstre. Bildet rettferdiggjør ikke helt fargen, for den er FIN!
Litt rustrød, grå og beige. Jeg er livredd for tegl som blir for rød.
Planen er også å dra inn litt tegl i peisen. Møte med murer til helga, så vi får se!

Tapet og farge for stuen kommer etterhvert, bare fruen får bestemt seg:)
Men det blir en vegg med hvit/grå tapet med barokkmønster og matchende farge på andre vegger. 
Lyst mot tegl

Bare må bli bra, sant?

5 kommentarer:

  1. Spennende:D Gleder meg til å se:D

    SvarSlett
  2. JA! Dette høres jo helt supert ut:)
    Er kjempefint med slik teglsten ♥

    SvarSlett
  3. Du har nok sett hjemmet til fantastiske Villa von Krogh for de har en slik mur og det ble laget en reportasje i Vakre hjem.

    SvarSlett
  4. Ja, tror dette blir bra:)

    Ja, har sett det vakre hjemmet til Anine i Vakre hjem i senere tid. Men første gang jeg ble bergtatt var for 5-6år siden. Men der hadde de brukt tegl i selve kjøkkeninnredningen også, i tillegg til på veggen. Kanskje det var i et Maison blad...hmm..irriterende å ikke finne igjen:)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Hvor kjøper du slike teglstein fra? Svar gjerne på magnee@online.no :-)

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!