fredag 1. november 2013

"NYE" Benkeplater- hvitoljet eik!

God Morgen på 1.nov!
Endelig er det blitt som jeg ønsket!
For noen uker siden skulle jeg olje benkeplatene våre som er av eik. Helt siden jeg oljet de for et år siden har jeg ikke vært helt fornøyd med fargen på benkeplatene. Jeg synes de var blitt for gule etter at jeg behandlet de med toppolje for benkeplater. De skulle være hvitoljet eik akkurat som gulvet vårt er.

Jeg gikk på med godt mot og startet prosessen. Dekorvoksen jeg kjøpte ville ikke sitte på platen, det ville ikke sette seg pga oljen jeg hadde lagt på ett år tidligere. Pappa kom med pussemaskin sent på kvelden, for jeg skulle få det til. Ja, jeg er STA når jeg bestemmer meg for noe!
Jeg pusset ned alle benkene med maskinen, og tror det endte med fin-fint støv i hele stue og kjøkken... Etter mye pussing kom jeg gjennom oljelaget. Etter nok en vaskerunde var benkene klare for behandling. Jeg brukte hvit dekorvoks, superenkel å påføre og man klarer ikke lage skjolder. Påføres med pensel og "vaskes" av med fille.
Den kvelden la jeg meg kl.02.00.
Dagen etter tok jeg ett strøk til. Resultatet ble akkurat som ønsket!
Nå matcher gulv og benk slik planen var i utgangspunktet. Nå elsker jeg kjøkkenet mitt enda mer. 

Håper dette kan hjelpe flere som ønsker seg hvitoljet eik. 
Før jeg startet den store prosessen sjekket jeg mye på nett, men fant veldig lite. 
Her er et førbilde:

Nå bærer det straks til fjells, bare noen timer jobbing i butikken først. Julen skal frem og vi skal kose oss på jobb. Har jeg sagt at jeg elsker jobben min?

Happy Weekend!


4 kommentarer:

  1. Så fint det blei :-) hvitoljet eik er lekkert.. Jeg styra med luting og olje på min selv. Olja du benkeplata etterpå, eller gjør voksen det i tillegg? Klem til deg :-)

    SvarSlett
  2. Hadde jeg bare visst om den voksen for halvannet år siden. Da hadde det blitt tre isteden for laminat vi har nå.. Jaja.. Utrolig lekkert ble det ;).

    God helg ;).

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  3. Oioi, lekkert, lekkert:))
    Det ble knallbra ♥

    SvarSlett
  4. SÅ fint det ble! Godt å høre det ikke bare er jeg som ikke får ting til på første forsøk.. hihi :)
    Nå skinner sola utenfor vinduet, det er rim ute og tekannen er full - dette blir en flott dag!
    Nyt helga :)
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!