lørdag 18. januar 2014

Lengter..

Happy Lørdag!
Håper du har hatt en fin start på helgen. Vi har kost oss med en deilig frokost før jeg snart skal avgårde på jobb. Lørdagsjobb i butikken er kos:)
Om en snau uke er det innkjøpsmesse, den store happeningen for oss i bransjen. 
Herremin som jeg gleder meg!
Det blir kos å se hva som rører seg og hva våre gode gamle leverandører har å vise oss, og selvfølgelig se etter noe nytt og spennende av nyheter og leverandører. Jeg har for lengst bestilt mye av våren og sommerens nyheter, det er godt å være tidlig ute. Noe har man da lært etter 3år.
Derfor er mye av farger og nyheter allerede i boks, i skikkelig Drømmeverdenstil selvfølgelig.
Gled dere!
I løpet av disse årene som butikkdriver har jeg blitt mer selvsikker, tro til stilen og sterkere som driver. Drømmeverden sin stil har fått slått skikkelig rot. Det er lett å la seg rive med av trender, gode selgere og ikke minst andre butikker. Men det er ikke noe lønnsomt å være en vinglepetter som ikke finner seg selv. Da ender man bare opp med en butikk full av hummer og kanari, som blir lite inspirerende for kundene. Hvordan skal man da sette opp utsillinger om hele butikken er et evig kaos av farger, trender, stiler og altfor mye varer?
Nei, jeg har lært meg å følge magefølelsen og være tro til stilen! 
Selvfølgelig følger jeg trendene og hva som rører seg av nyheter, man kan da ikke sove i timen.
Vil jeg ikke ha det i mitt eget hjem, får det ikke komme inn i butikken heller:)
I disse dager hvor man kan følge andre butikker på blogg, facebook og instagram er det lett å bli en hermegås. Jeg synes det blir å misbruke slike inspirasjonskilder.
Selvfølgelig skal man følge med og la seg inspirere av sine favorittbutikker, men ikke prøv å lage en butikk som allerede finnes. Du blir så mye sterkere som konsept om man kan tenke selv og skape noe eget og unikt! 
For hvordan skal man ellers stikke seg frem blant alle de flotte butikkene?

 Jeg har 3-4 butikker som jeg lar meg inspirere av, desverre altfor langt unna til at jeg noen gang får kommet på besøk. Det er noen skikkelig flotte damer som driver disse butikkene, håper å møte de igjen på messen over et glass vin:)
En av våre største leverandører Greengate skuffer heller ikke denne våren.
De kommer med alt fra nyheter på pasteller, grått og blått.
Jeg lengter etter vår og de deilige vårnyhetene fra Greengate.
Om noen uker nå...
Vi pakker utrolig mye Greengate i nettbutikken. Om kort tid kommer nyhetene ut der. 

Hvilken er din favoritt?

God Lørdag!

Håper å se deg innom butikken idag:)

2 kommentarer:

  1. Så herlige bilder, får lyst på sommer og sooool:))
    En flott jobb du har, og messen blir nok stor stas.
    Enig med deg foressten, man må finne sin greie, er man en copycat blir det fort gjennomskuet, og man når ikke gjennom uansett, det er min mening;)) Stå på - du er flink!

    SvarSlett
  2. Jeg skal også på messa til helga, det blir spennende å se hva som finnes. ;)

    Jeg er enig med deg, vær tro mot stilen. Det er mange nettbutikker og butikker, så det blir for mye om man kan velge alt fra alle. ;)

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!