lørdag 28. september 2013

What does´t kill you, makes you stronger!

Hello Helg!
Denne helgen er så innmari velkommen, FOR en uke!
Fredag, bena oppi sofaen, pepsimax i glasset og gullrekka på TV. Fantastisk!
Fredag er og blir min favorittdag, hele helgen ligger ubrukt foran oss.
Denne uken har gitt meg mange prøvelser som butikkeier. En enorm pågang på mail ifm nettbutikken (kjempegøy!), postpakker som ikke er kommet frem, varer som sitter fast i tollen, og noen f$"$#"$#" leverandører. Det skal sies at det gjelder ikke våre gode, faste og godt innkjørte leverandører. 
De har jeg bare godt å si om!
Vi er avhengig av gode leverandører!
Det fine med en selvstendig butikk er at jeg står helt fritt til å velge hvem jeg vil samarbeide med, legge igjen penger hos og legge min lit til. Etterhvert som jeg har driftet butikken har jeg lært mye, og jeg har lært meg og si NEI! Mange vil gjerne selge deg både det ene og det andre. Opp igjen årene har jeg møtt både medgang og motgang. De gode seriøse leverandørene leverer varene sine i tide, åpner ikke opp for flere forhandlerer i samme område og følger deg opp etter fakturaen også er betalt. Vi er begge tjent med et langvarig samarbeid. Jeg kan ikke fordra dårlig service etter at man har fått varer og betalt for seg, da handler ikke jeg igjen:/
Hva gjør meg forbannet?
Jo, når en leverandør inngår et samarbeid og deretter dropper deg ved å inngå et samarbeid med en annen forhandler. Spiller ingen rolle om de har vært kunde tidligere (kanskje en grunn til at de ditsjet dere en gang?), har andre merker, større lokale, har mer albuer eller inngår "trashy" avtaler. I dont¨t care!
En avtale er en avtale!
Idag ble jeg stabbet i ryggen av en ny leverandør. Vi skulle gjøre innkjøp og alle mine ansatte hadde gledet seg til dette. Men så ringer selgeren og sier at de har gått inn hos en annen butikk. 
Jeg ble rasende! Det lå mer bak som sa selgeren. Bare det sier meg at dette er en meget useriøs leverandør og jeg er faktisk glad for å finne det ut SÅ tidlig i prosessen. 
Jeg har nå roet meg ned (jeg er ikke langsint:) og er så fornøyd. *smiler*
Det er et hav av leverandører der ute, jeg skal finne noe bedre! 
Merket jeg var på vei til å ta inn var egentlig ikke unikt nok eller hadde bra nok kvalitet. 
Jeg burde kanskje takke den andre butikken for at de gjorde avgjørelsen så lett for meg?
*TAKK*
 En annen ting jeg har lært meg på veien fra start til nå, er at svært få unner deg suksess. 
Da snakker jeg  om andre butikker. Altfor mange er redd for konkurrenter og går i selvforsvar med en gang noe nytt kommer. Jeg synes det er feil å tenke slik!
Vi skal heie på hverandre og hjelpe. Til tider har jeg vært blåøyd og naiv, men jeg har lært underveis. Mange bruker albuer, stjeler ideer, gjør sitt ytterste for å få de populære leverandørene, stjeler leverandører, lyver og snakker stygt om konkurrentene. 
Jeg har stor tro på at man kommer lengst om man ikke bryr seg om hva andre gjør, kjører sitt eget konsept og ikke er en hermegås.

Når det kommer til et lokalmiljø er det viktig å samarbeide, bruke hverandre, støtte og anbefale. I lengden ønsker vi jo alle at kundene skal støtte det lokale handelsmiljøet og ikke reiser til kjøpesenterene.
Jeg heier på lokalmiljøet!!!
En liten utblåsning fra min kant:)
Jeg ønsker å være ærlig rundt dette å drive butikk siden jeg får så mange mailer og henvendelser fra dere om hvordan det er å drive eget. Det er ingen dans på roser, men jeg har funnet min nisje her i livet og elsker jobben min. 
Tusen takk til alle våre kunder som besøker oss både i butikk og på nett.
Uten dere hadde jeg ikke hatt noe å kjempe for. 
Min leveregel:
What doesn´t kill you, makes you stronger!

Ønsker deg en fantastisk fin høsthelg. 
Og god høstferie for dere som har startet det.
Bilder: fra interiørmessen, gleder meg til dette kommer rett rundt hjørnet i butikk.

1 kommentar:

  1. Stå på!
    Og utrolig stilig med den traktoren med puter :)
    nyt lørdagskvelden!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!