lørdag 18. juni 2011

Barndomsminner!

Deilig fløyelsgrøt med smørøye og rød saft!
I min familie var vi (les: de andre:) ikke så glad i risgrøt så da ble det som oftest fløyelsgrøt til jul. Men også om sommeren nøt vi denne herligheten. Mmmm...
Kom over en lavkarbo-oppskrift og måtte prøve. *smiler*
1pers.:
50g meierismør
1/2 dl fløte
2dl vann
1-2ts Johannesbrødkjernemel (JBK)

Smelt smør, rør inn JBK. Tilsett fløte og vann. Rør til den har tyknet. 
Nytes med søtstoff (jeg bruker Sukrin), kanel og smørøye.
Mmmmmm!!!

Vi skal følge min kjære på Hallingrittet i helgen, og nyte helgen på Oset Høyfjellshotell:)

GOD HELG!

3 kommentarer:

  1. Mmmm, det er deilig med grøt ♥
    Her i huset er det bare jeg og snuppa som liker det, og vi er mest glad i risgrøt med sukker og kanel... I morgen skal gutta være borte hele dagen og kvelden og da skal vi jentene kose oss med grøt;))

    Ha en fin lørdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Her elsker alle guttene og jeg fløyelsgrøt:-). Hver gang de er syke ber de om det...
    klem♥

    SvarSlett
  3. Hærlig å komme inn på en blogg med flott interiør og i tillegg finne lavkarbo oppskrift på favoritt grøten min i tillegg :D

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!