onsdag 20. mars 2013

Da er jeg igang!!

Happy onsdag!
En ting som er viktig for meg i livet er trening.
Jeg har jobbet snart 10år som treningsinstruktør i aerobic, step, styrke, spinning og nå de siste årene hatt zumba. Under begge svangerskapene har jeg trent helt til fødsel, noe som har gitt meg et bedre svangerskap og ikke minst tiden rett etter fødsel. Ikke alle har mulighet eller får lov til å trene i svangerskapet, men de fleste både kan og bør trene.
 
 
Jeg har i tiden etter fødsel hatt mange gåturer, ikke så lange og krevende i starten, men litt er bedre enn ingenting. Nå er Marielle 8uker og jeg har startet å trene igjen. I første omgang blir det litt moderat kondisjon og en del styrketrening. Det trenger jeg nå for å styrke meg opp igjen.
Jeg ER IGANG og det føles herlig!
Selvfølgelig skal jeg være litt forsiktig enda siden kroppen ikke er helt på plass etter fødsel:)
Mange treningssentre har barnepass slik at du som mamma kan trene. Da jeg tidligere jobbet på SATS benyttet jeg meg av dette mye. Nå jobber jeg på et mindre lokalt senter som ikke har barnepass, kun et lekerom hvor barn kan være på eget ansvar. Tidligere denne uken hadde jeg med meg storesnupp på snart 5år som koste seg på lekerommet og bebisen som sov i vogn rett ved meg.
Jeg kommer fremover til å trene når storesnupp er i barnehagen og bebisen sover.
Skulle hun våkne kan jeg bære henne i bæreselen og la henne være en del av treningen:)
 
Husk å tenke litt utenfor boksen og ikke sett begrensninger for deg selv. Som småbarnsmor kan trening fort bli nedprioritert og det er dumt. Du får mer energi av å trene og vil derfor takle hverdagen og utfordringen bedre. Vi kan fort havne i tidsklemma og føle vi ikke har tid til trening, men her handler det om prioriteringer.
Jeg er småbarnsmor med egen bedrift og en mann som er borte hele uken, noe som burde tilsi at jeg ikke har tid. Men med god struktur i hverdagen er det urolig hva man får til!
 
Ta vare på deg selv!
 

Bildene ble tatt dagen før jeg fikk veer:) Snakk om just in time!

3 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder! Jeg gleder meg veldig til å komme i gang med trening selv etter fødsel. Begynne i det små men etter hvert ta deilig løpeturer i pent vær. :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!!
    Tror nok man får mye igjen for trening så lenge som mulig i svangerskapet ja, og det og komme igang igjen etterpå:))
    Jeg er ingen treningstype, men har alltid vært flink med turer og bevegelse i svangerskapene:))

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!