søndag 23. mars 2014

Cooking Class!

Hei på en søndag!
FOR en fantastisk søndag jeg har hatt.
Dagen startet med frokost ved stranden i deilig varme. Deretter gikk turen til cooking class i regi av star tour. Vi tok turen innom det lokale markedet hvor man kan handle ferske råvarer fra 03 på natten. Det kommer nye råvarer hver dag siden de ikke har kjøleskap eller frysere på markedet. 

Cooking class var helt fantastisk!
Ikke bare lærte vi noen Thai-retter, men læreren fortalte mye om Thailendere; deres kultur og væremåte. Det er noe av det spennende ved å besøke nye land. Visste du at de alltid sier ja selv når de mener nei? For alt skal være så greit og ok. yes means yes and yes means no... And sometimes no means yes, sa hun. Rart man blir forvirret?
 Første rett var en starter. Store reker og stekt egg nudler. 
Ser det ikke fancy ut? 
Og se den delikate pynten vi lærte å lage av tomat og agurk. 
Dette var ikke vanskelig også så godt det var. 

Neste retten vi lagde var stekte grønnsaker og kylling, eller en variant av wok vil nok mange si. 
Tilslutt laget vi en curry-rett med kylling. 
Begge to ble så smakfulle og gode. Ble rent stolt av meg selv:)
Gleder meg til å kokkelere og utfordre meg selv hjemme på kjøkkenet når jeg kommer hjem!

Ser det ikke deilig ut?
Skal teste det hjemme og legge ut oppskrift om dere ønsker.

Imorgen skal jeg ta dere med på en hvit strand. Her snakker vi postkort feeling:)

Klem fra Thailand
(skrevet i samarbeid med Star Tour)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!