søndag 11. mai 2014

For 6 år siden...

....ble jeg mamma for første gang!
Lite visste jeg at man kunne elske noen så høyt. Tross i liten respons, annet enn å føle seg som en matstasjon til tider. Jeg husker første gang hun smilte til meg, på dagen hun fylte 6uker. Det var den beste responsen jeg kunne få fra den lille prinsessa mi.
Lille prinsessa kom til verden 13 dager før ventet og veide bare 2540g. Vi var så bekymret for å ta den lille kroppen med oss hjem. Hun forsvant nesten i babysetet, og vi stoppet flere ganger på vei hjem fra Ahus. Selv om turen tok 17minutter :)
Kort tid etter fødsel sov hun hele natten og siden har hun hatt et godt sovehjerte. 
Siden hun kom før termin var lykken stor over at vi skulle få gå i 17.mai tog som nybakte foreldre. Herremin som jeg gledet meg! Klokken ringte grytidlig så jeg skulle rekke å skifte, mate, pakke, mate og komme oss ut døren i tide. Jo mer klokken tikket mot 09 jo mer begynte det å snø. 
Vel, det ble aldri noe 17.mai tog på oss.
Pernille er en veldig snill og omsogsfull liten frøken. Undrende og lærevillig med mange spørsmål. Hun passer veldig på de rundt seg og sitter gjerne på fanget. 
Endelig er dagen her hvor hun fyller 6år og snart skolejente. 
Hun er mer enn klar for å begynner på skolen
Pernille er en fantastisk storesøster for Marielle.
Ikke en dag har hun vært sjalu på lillesøster, noe jeg fryktet siden hun var enebarn i over 4år. Hun passer veldig på lillesøster, leker med henne og bekymrer seg fort. 
Pernille er en skikkelig prinsesse jente. 
Hun elsker disney prinsessene, rosa, glitter, kjoler og kle seg opp. Hadde hun fått velge selv hadde hun gått i prinsesse kjole hver dag:)
Anne Kat har laget en nydelig bursdagskake til henne, bilder kommer.
Pernille var klar i sin tale: "jeg vil ha kake med Rapunzel, Tornerose, Asketpott, Ariel og Belle."

Tusen takk for at akkurat jeg får være mammaen din Pernille!
 En liten kropp med et stort hjerte

Jentekvelden på torsdag gikk over all forventning. Masse folk og full rulle i butikken. Til tider var butikken litt for liten føltes det som. Litt synd det var så kaldt ute ellers hadde terrassen vært full, for det var kø utenfor kakabakeriet til Anne Kat:)

Fredag og lørdag var det ikke mindre å gjøre i butikken. Innimellom slaga fikk vi ryddet butikken og gjort om siste rest. Nå er butikken så innbydende og flott at jeg strutter av stolthet. Bilder kommer til uken, det lover jeg. 

Nyt søndagen, her blir det fult hus:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!