onsdag 26. mars 2014

Snorkling // Similan Islands

Sett noe så vakkert?
Idag har vi vært på utflukt til Similan Islands, hvor vi skulle snorkle. 
Vi kjørte speed båt i litt over en time før vi kom frem. Similan Islands er en nasjonal park som består av 9 øyer. Ifølge vår guide er det bare lov å gå iland på 2 av de. og vi fikk oppleve begge.
I tillegg snorklet vi rett utenfor to av de andre øyene, så tilsammen fikk vi oppleve 4 av øyene.
Vi var kjempe heldige med vær og vind. Blikkstille vann og så klart. Vi snorklet rett fra båten, en fantastisk opplevelse. Jeg var usikker på om jeg synes det var greit å snorkle, siden jeg synes det er guffent å dykke. Har dykket en gang i caribien før og det var en kjempeopplevelse, men jeg hadde nesten klaus flere ganger. 
Snorkling var bare fantastisk!
Med engang man får på seg brillene og ligger på magen og ser ned i vannet er det som om man kommer inn i sin egen verden. Så rolig..
Vi var også så heldige at vi fikk se skilpadder. Det var en sjelden gang de viste seg, og det gjaldt spesielt utenfor den ene øya.
Noen av oss fikk bade sammen med skilpaddene, eller "to-to" som guiden sa. (slik en thailender uttaler turle). Kanskje ikke så rart jeg ikke skjønte hva han mente med det første.
Denne utflukten anbefaler jeg på det sterkeste om man velger en ferietur til Khao Lak, Thailand, eller område rundt. Vi dro ut tidlig og kom i land i 5-tiden.  For info se her
Solen steker veldig på en slik tur, så man må smøre seg godt. Jeg har brukt mye og ofte solkrem, men idag ble jeg skikkelig grillet. Fy, så vondt det er å være solbrent og spesielt på øreflippene. (Note to myself)
Det er så vakkert at man må klype seg i armen.
Klart, blått vann og hvite strender. Paradis!
Og når man er på tur med flere bloggere er det obligatorisk å ha fotoshoot.
Jeg og Marna fikk tatt noen bilder på stranden.
Hvordan er det hjemme i Norge?
Håper dere nyter hverdagene og setter pris på livet,

Klem fra solbrent 

1 kommentar:

  1. Dette er bare en drøm:)
    Har selv vært der å snorklet og det var som å være i et akvarie:)
    Nyt:)
    Klem Merete

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!