mandag 26. august 2013

Messe-rapport!


Hurra for mandag og ny uke!
Igår tok jeg meg helt fri fra jobb og butikk, etter noen intensive dager på innkjøp.
Det var deilig å se mann og barn igjen, vi pakket rett og slett sekken og tok oss en blåbær-tur. Ingenting er så deilig som en stille skog, barnelatter og niste ute!
Jeg var mobilfri og det var så deilig. Storesøster hadde med seg rosa plastikkveske med gull-glitter på skogtur. Plutselig satte hun seg ned i lyngen, dro opp en knallrosa iphne (leke) fra veska og begynte å prate. "Nei, du skjønner jeg har ikke tid nå for jeg er på skogtur. Plukker litt blåbær og sånn. Men jeg kan ringe deg etterpå når jeg er hjemme igjen...."
*noen ganger møter man seg selv i døra:)*


 Vi har hatt en helt fantastisk innkjøpstur!
Jeg er så fornøyd med alt, både på klær, interiør og stæsj.  Flotte nye merker har vi fått og de lekreste ting er plukket ut. Mange av våre tidligere leverandører fortsetter vi også med. Butikken er nå på vei dit jeg vil, og det er så stas. 
Vi er faktisk på vei til å ta butikken til nye høyder, kan det bli bedre? *smiler bredt*
 Stilen i butikken kommer endelig på sin rett, og vi snakker nå skikkelig Drømmeverden stil.
Bildene taler litt for seg, men vi snakker nå lin, myke tekstiler, rotting, sølv, og flotte møbler.
Store ting sammen med herlige tekstiler utgjør et flott bilde. For mye dill og dall kan fort bli for mye.
Masse produkter med god kvalitet og det lille ekstra. 
(vi skal fortsatt ha varer til fine priser selvfølgelig)
 Det vil skje en liten forandring (eller ganske stor faktisk) på mange plan nå fremover. 
Alle mine flotte lesere og kunder skal selvfølgelig få bli med på den reisen.
Men av hensyn til konkurrenter vil jeg ikke røpe for mye nå. Det er tøft å drive egen "bisniss" idag hvor alle skal selge interiør og denslags. Det gjelder å synes blant alle "garasje-nettbutikker" og frisørsalonger med interiør. I tillegg er det altfor lett å kopiere andre siden alle er så tilgjengelige på blogg, instagram, facebook osv.. 
Jeg tror man kommer lengst med å selge det man tror på, finne sin stil og nisje blant 100 andre, ha gode leverandører/varer og de beste ansatte. Selvfølgelig skal man få inspirasjon fra andre, men ikke prøve å kopiere noe som allerede finnes. 
Stå oppreist med egen ryggrad!
Tenk å selnge seg nedpå en sånn daybed a?
Kan bestilles via min butikk Drømmeverden. 

Nå får jeg planlegge og jobbe videre. Venter du på mail?
Ja, da kommer det så fort jeg får jobbet meg gjennom de 120mailene som gjenstår.

So Long!

1 kommentar:

  1. ha ha ... så herlig en kommentar fra storesøster....moro å se hvor mye de får med seg :-)

    Da gleder jeg meg til å følge med i nettbutikken utover høsten og se hva dere får inn... Spennende...spennende :-)
    Bildene dine var ihvertfall til masse inspirasjon :-)
    Jeg har vært på messa i helgen jeg og...og kjenner at jeg har så lyst til å få tak i noen av godbitene vi så....så kommer til å følge nøye med hva som kommer inn av nyheter både på butikker jeg er forbi og nettbutikker...
    Det er jo så mye fint nå så det kan ikke være lett å skulle ta ut varer og måtte velge :-)

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!