lørdag 5. april 2014

Hagemesse 2014

God kveld!
Flere som har vært på hagemessen på Lillestrøm idag?
Vi reiste innover tidlig for å få mest mulig ut av turen. Forventningene mine var ganske høye etter å ha sett en smalebit på God Morgen Norge og hørt mye om messen på radioen.
Jeg likte best området med parkanlegg og hagelandskap. Vi har en hage med masse plen og det er stort sett det, ingen blomsterbed, busker eller hekker. Halve eiendommen grenser til en skog så tomten vår får litt naturtomt-preg. I år vil jeg planlegge hagen, få inn blomsterbed og forskjellige soner. Det er så koselig!
              
Drømmen ville vært å ha små broer, dammer og fontene i hagen. 
Tenk å tusle barføtt rundt og oppleve sin egen hage. 
Det hadde vært rekreasjon det.
Eller bare sette seg ned på en benk i hagen, la tankene fly..

Fiskedam ja takk!
Det var også en del hagemøbler på messen, noe for enhver smak. Og gode messetilbud.
Vi mangler spiesbord og stoler på terrassen, det gamle settet er jeg redd blir st.hans bål iår:)
Fant et stilig betongbord, det kan vel stå ute hele året?
Fant også en stand med lysthus i alle fasonger og størrelser. Det hadde vært kjekt her oppe på "vindjakke-bygda". Men jeg liker nok de som er i tre, litt mer sjarm. Men interiøret på standen var det ikke noe å si noe på, Riviera Maison og Lexington. 
Helt etter min smak:)


Hagemessen var topp for de som vil kjøpe seg møbler, hagemaskiner, blomster og annet hagerekvisitta til messepris. Jeg ble litt inspirert iforhold til å lage en ny hage, men hadde håpet på litt mer landskap og hage. Det var også et stort utvalg av lekeapparater til barn, til stor glede for mine små.
Har du ikke besøkt messen og ønsker å få den med deg så er det åpent imorgen søndag.

Jeg startet dagen idag med en løpetur sammen med minstemor i joggevogna. Vi ble stoppet av en eldre mann i bil som ikke hadde sett noen løpe med vogn før. Han hadde lagt merke til meg en dag tidligere denne uken og blitt så imponert. Faktisk hadde han fortalt om meg på et landsdekkende foredrag han hadde hatt her om dagen. Litt moro i hverdagen:)

Nyt Søndagen fine lesere!


1 kommentar:

  1. Her var det masse herlig inspirasjon :)
    Ha en god søndag
    Klem Merete

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!