søndag 18. mai 2014

Hipp Hipp Hurra!

Vel blåst 17.mai!
Håper du hadde en fin feiring igår?
Hos oss startet dagen altfor tidlig for å komme i havn. Alle skulle kles, piknikk kurven pakkes, flagg og leker være med og alle i bilen innen kl.08.30.
Det gikk på hengende håret:)
17.mai kledde barn er så flott!
Jeg er veldig svak for barn i bunad og matros-dress, og i år fikk jeg begge deler. Pernille har Halling-bunad som jeg selv har brukt som liten. Som jeg hatet det! På den tiden var det ikke så vanlig at barn gikk i bunad så alle måtte ta på, kommentere og til og med ta bilde av meg. Jeg følte meg så utenfor og teit, men ser idag at jeg var jo bare fin:)
Marielle har matros-dress etter Pernille, kjekt å kunne bruke den en gang til.
Pernille er i "avgangskullet" i barnehagen så de fikk bære fanen. Eller plakaten som hun kalte den:)
Det var veldig stas!
 Etter endt barnetog ble det leker på skoleplassen, is, brus, pølser og deretter russe-tog.
Akkurat som det skal være!

I år var russe-toget mer spennende enn tidligere for eldstemann, hun samlet russekort som en gal. 
Dagen endte her hjemme med grilling og besøk av et vennepar. 
En deilig og fin avslutning på en perfekt dag!
Hipp Hipp Hurra!
Butikken min holdt åpent idag med salg av kaffe og kaker fra kaffebaren. Gøy å høre at det har vært masse folk og fult på terrassen. Jeg ville teste det ut i år for å se om det var noe suksess, og det var det helt klart! Skal se vi gjør det samme neste år også:)

Nyt søndagen!
Denne blir lat for vår del, 17.mai tar på liten og stor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!