mandag 18. august 2014

En stor dag!

Da var dagen endelig her!
Pernille har ventet, pakket sekken, spisset alle blyantene, telt dager og spurt utallige spørsmål. En stor dag for henne og en stor dag for mammaen og pappaen. Tenk nå har vi en skolejente!
Dette er en milepæl i livet som vi har snakket om lenge, men det var jo så langt frem i tid. Jeg synes ikke det er så altfor leneg siden hun var liten, veldig liten. 

Mange av milepælene i foreldrelivet vårt hittil har vært stort for oss voksne og vi vil samle minnene i våre hjerter. Nå er også Pernille så stor at hun vil huske. 
Jeg husker selv min første skoledag, iført kjole, skinnsekk og krøllete hår etter en natt med fletter. Dagen var spennende og veldig stor!

Det var mye spenning i en liten kropp. Mye som skulle oppleves, inntrykk å ta inn og mye å tenke over. Ikveld har vi hatt en fin samtale rundt skole og dagen idag.
Må bare dele dagens med dere:
Jeg fortalte til Pernille at en av de som jobber på skolen også jobbet der da gikk der. Pernille tenkte lenge og sa: "hadde hun så mange streker i ansiktet da også?"
Jeg skjønte ikke hav hun mente med en gang og ba henne forklare. 
"Jo, sånne streker i ansiktet som bestemoor har også fordi hun er gammel"
Vel, det er av fulle folk og små barn man får høre det:)


-SKOLEJENTA MI -

Håper alle 1.klassinger der ute har hatt en fin skoledag!

klem fra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!