tirsdag 26. august 2014

Kitchen Duty

God kveld fra sofaen!
Det merkes at dagene blir lange nå som skole, barnehage, trening og jobb er i full gang. 
Selv om de er lange løper timene nesten fra meg. Det er mye som skjer nå med butikken, vi skifter totalt fra sommer til høst, og mye spennende som jeg ikke kan fortelle helt enda…men snart!

Jeg sender Pernille med skolebussen 07.30 hver dag. Hun er så fin der hun går på bussen alene, finner et ledig sete og vinker til meg. Mammahjerte dunker litt ekstra og jeg blir blank i øynene hver gang. Kommer jeg noen gang til å bli klar for å slippe? 

Etter jobb, henting på SFO og bhg dumper vi inn døren kjempesultne hele gjengen. Jeg merker at behovet for raske middager er mer aktuelt nå enn før. Marielle er sulten og henger i buksebenet mitt. Siden jeg er alene på hverdagen med jentene er det nesten håpløst å lage middag. Nå går jeg snart tom for ideer, for ikke å snakke om matlei. Selvfølgelig kunne jeg stekt en ferdigpizza, kokt pøler, eller varmet opp noe ferdigmat. Men jeg er også opptatt av sunn mat, helst fra bunnen.
Noen som har kjappe, gode, sunne og lettvinne oppskrifter å dele med meg?
Jeg kunne delt de her på bloggen, vil tro vi er flere som er i samme bås.


           



Kjøkkenutstyret er viktig at er i umiddelbar nærhet. Med fine krukker, kurver og fat er det ikke noe problem. Jeg elsker produktene fra Riviera Maison.
Er ikke krukken til kjøkkenredskapene fin?
Ny favoritt!

Nyt kvelden på sofaen. Godt det er mange fine, nye program på Tv nå.

2 kommentarer:

  1. Det høres ut som om du burde sjekke ut "middagsråvarer og oppskrifter levert på døren" konseptet. Godt levert og Adams matkasse anbefales på det varmeste. Nydelige råvarer og enkle oppskrifter... Prøv det ut hvis de leverer i ditt distrikt:-)
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Planlegging av middagene er hvertfall gull verdt, så en slipper å handle eller tenke når maten helst skulle stått på bordet. Å lage opp masse av fks pastasaus, kjøttkaker, gryteretter og supper og fryse ned hjelper godt i en travel hverdag :) Lykke til!

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!